65% van de moderne B2B-klanten overweegt om van merk te veranderen als de communicatie niet gepersonaliseerd is.
— Salesforce
Salesforce is wereldwijd het nummer één CRM-systeem en helpt organisaties om klantinteracties op het hoogste niveau bij te houden. Het doel van Salesforce is om de klantreis volledig in kaart te brengen en de software hierop af te stemmen, zodat jij jouw klanten optimaal kunt bedienen. Met een breed scala aan cloud-based oplossingen biedt Salesforce de tools die nodig zijn om elke stap van de klantreis te optimaliseren. Of je nu werkt in non-profit, e-commerce, vastgoed of zakelijke dienstverlening, Salesforce zorgt ervoor dat jij altijd een stap voor bent en je klanten de beste ervaring geeft.
Benieuwd hoe dit werkt? Vraag via het formulier meer informatie of een demo aan!
Wat is Salesforce?
Salesforce is de nummer één CRM-software ter wereld. Met Salesforce til jij de automatisering van jouw sales en marketing naar ongekende hoogtes. Dankzij een groot scala aan applicaties binnen één centraal platform dat deze met elkaar verbindt, biedt Salesforce veel nuttige functionaliteiten voor zowel sales als marketing. De geavanceerde technologie begeleidt de klant feilloos door de buyer journey.
— Salesforce
Uit onderzoek van Salesforce onder 3.500 marketeers blijkt dat 65% van de moderne B2B-klanten overweegt om van merk te veranderen als de communicatie niet gepersonaliseerd is. Personalisatie is dus noodzakelijk om relevant te blijven. AI maakt dit eenvoudiger. Ruim 57% van de ondervraagden geeft aan dat AI essentieel is in het leveren van 1-op-1 communicatie. De buyer journey speelt hierbij een belangrijke rol: 76% vindt het cruciaal om alle touchpoints en kanalen in kaart te brengen.
Salesforce voor B2B
Salesforce Sales Cloud (CRM) en Pardot (Marketing Automation) zijn essentieel voor B2B organisaties. De Marketing Cloud biedt geavanceerde oplossingen om klanten via meerdere kanalen te benaderen, gepersonaliseerde berichten te leveren en waardevolle inzichten te verkrijgen voor gerichte marketingcampagnes. Een combinatie van deze applicaties creëert een toekomstbestendige, datagedreven B2B-organisatie. Salesforce Marketing Cloud helpt organisaties van elke omvang met communicatie en automatisering van klanttrajecten. Dit verhoogt de efficiëntie tussen marketing en sales en creëert alignment tussen de marketing- en salesteams.
Salesforce Sales Cloud
Sales Cloud is het Customer Relationship Management (CRM) systeem van Salesforce. Hiermee kun je klantinformatie opslaan en leads productief en overzichtelijk opvolgen. Binnen deze software kun je voor iedere klant een gepersonaliseerd salestraject opzetten en waardevolle relaties opbouwen door alle applicaties die je gebruikt, met elkaar te verbinden.
Salesforce Sales Cloud bevat Artificial Intelligence (AI). Met de functie “Einstein” worden leadscores voorspeld en aanbevelingen gedaan voor de beste vervolgstappen. Einstein kan voorspellen en automatiseren, zodat je snel iets met de verzamelde inzichten kunt doen. Met Salesforce Sales Cloud en Einstein geef je dus een compleet nieuwe dimensie aan jouw salesproces.
Pardot
Pardot is dé marketing automation software voor B2B. Met Pardot kun je alles wat je van een marketing automation pakket mag verwachten, en meer. Naast leadkwalificatie-, scoring en nurturing, kun je real-time notificaties instellen op basis van het gedrag van leads, formulieren maken, A/B testen opzetten voor landingspagina's en je marketing ROI berekenen.
Pardot is dus een tool die jouw organisatie kan helpen met:
Wanneer je Pardot met Sales Cloud koppelt, verzamel je alle relevante informatie die marketing over prospects heeft gevonden direct in het CRM-systeem. Zo creëer je volledig inzicht in de buyer journey en heb je een 360°-view van je prospects. Een groot voordeel is dat sales hierdoor goed voorbereid het salesgesprek in gaan.
Salesforce aanschaffen via Lead Today
Wij zijn gecertificeerd partner van Salesforce met diepgaande expertise in diverse branches en specifieke oplossingen. Als onderdeel van onze groeistrategie bepalen we of er marketing- en salessoftware moet worden aangeschaft of vervangen. Blijkt dat Salesforce bij jouw organisatiestructuur en doelstellingen past? Dan implementeren we Salesforce graag voor jou binnen jouw organisatie. Ook bieden we begeleiding bij de overgang en inrichting én tijdens de beginfase van het gebruik van Salesforce.