De case van Baker Tilly heeft laten zien dat we met een gecombineerde aanpak van LinkedIn en Google Ads-campagnes aanzienlijke resultaten kunnen behalen bij de doelgroep; ondernemers. Door het combineren van meerdere advertentiekanalen zorgen we voor maximale impact.
SLIM-subsidie campagne
Baker Tilly is een accountancy- en belastingadvieskantoor gevestigd in Nederland, dat zich voornamelijk richt op het (groot) MKB en op familiebedrijven. Naast hun expertise op het gebied van accountancy, belastingadvies en audits, onderscheidt Baker Tilly zich door hun specialisme in Employment Advisory. Hierbij ondersteunt Baker Tilly bedrijven bij o.a. het aanvragen van de SLIM-subsidie. Een subsidie die bedrijven de kans biedt om gesubsidieerd interne processen te verbeteren, zowel op administratief als op HR-gebied.
Het hoofddoel
Het hoofddoel van Baker Tilly voor de campagne was om nieuwe klanten te werven die geïnteresseerd zijn in het aanvragen van de SLIM-subsidie.
Onze strategie
Aangezien nog niet elke ondernemers op de hoogte is van de subsidie, hebben we de campagne opgedeeld in meerdere fases:
- Het informeren van de doelgroep over de subsidie mogelijkheden
- Het werven van bedrijven die de aanvraag van de subsidies willen uitbesteden.
De kanalen die we hiervoor hebben ingezet zijn LinkedIn en Google Ads. Benieuwd hoe we deze kanalen hebben ingezet? Lees hieronder meer over onze aanpak.
Door de sterke combinatie van LinkedIn ads voor bereik en Google Ads voor conversies zijn er aanzienlijke resultaten behaald voor de SLIMsubsidie campagne.
— Kim Peragine
Online marketing consultantLinkedIn Ads
We zijn begonnen met een campagne via LinkedIn Ads. Het doel was om de doelgroep kennis te laten maken met de voordelen van de SLIM-subsidie. Hierna hebben we de focus verlegd naar het stimuleren van klikken op de 'SLIMme tool' van Baker Tilly. Deze tool biedt ondernemers de mogelijkheid om specifieke informatie in te voeren, waarna Baker Tilly hen informeerde over de mogelijkheden van de subsidie voor hun bedrijf. Naast de 'SLIMme tool' hebben we een informatieve brochure aangeboden. Deze kon eenvoudig gedownload worden via Lead Ads. Hierdoor hebben we waardevolle leads verzameld en tegelijkertijd nuttige informatie verstrekt aan geïnteresseerde ondernemers.
Google Ads
Tijdens de gehele campagne hebben we Google Ads ingezet om mensen te bereiken die zelf al op zoek waren naar informatie over de SLIM-subsidie. Deze doelgroep werd doorverwezen naar een specifieke landingspagina waar ze de brochure konden downloaden en de 'SLIMme tool' konden invullen.
Wat was het resultaat?
De campagne heeft meerdere maanden gelopen, waarbij voortdurende monitoring noodzakelijk was. Om zo indien nodig bij te sturen om de campagne effectiever te maken. De resultaten van de SLIM-subsidiecampagne van Baker Tilly waren indrukwekkend en hebben de gestelde doelen overtroffen:
- 45 ingevulde scans via de ‘SLIMme tool’;
- 129 downloads van de brochure met meer informatie over de subsidie;
- 21 nieuwsbriefinschrijvingen van geïnteresseerde ondernemers.
Bij Lead Today staan we klaar om jouw bedrijf te ondersteunen met doelgerichte online marketingcampagnes die echte resultaten opleveren. Net als bij Baker Tilly focussen we ons op de waardevolle diensten van jouw onderneming. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij jou kunnen helpen om je doelen te realiseren.