Lead Today

Facilicom Group

Facilicom Group
  • logo-only.svg

    Uitdaging

    • Herpositionering Facilicom Group
  • logo-only.svg

    Aanpak

    • Ontwikkelen & implementeren van een thought leadership strategie
    • Website en online kanalen meetbaar maken 
  • logo-only.svg

    Resultaat

    • Optimalisatie van Facilicom.nl 
    • Verhoogde thought leadership positie
    • Online prestaties meetbaar gemaakt

Facilicom Group

Facilicom Group is een familiebedrijf dat in Nederland bestaat uit vier divisies: Facilicom Solutions (facilitymanagement), Gom (schoonmaak), Trigion (beveiliging), Incluzio (zorg & welzijn). Deze divisies leveren facilitaire dienstverlening én zorg & welzijn aan mensen. Dat is ook precies de focus van Facilicom: mensen. Met meer dan 30,000 medewerkers is het hun missie om samen te werken aan een inspirerende leefomgeving voor iedereen. Vandaar ook de pay-off: "Happy people make happy people".

Uitdaging

Facilicom Group is altijd de stille kracht achter de divisies geweest. Omdat de divisies samen sterker staan, wil Facilicom Group haar naamsbekendheid vergroten en bekend staan als de verbindende factor. Hierbij dient de overkoepelende kracht en autoriteit van de diensten uitgedragen te worden naar de doelgroepen; namelijk het werken met mensen en het samen werken aan een inspirerende omgeving voor hun werknemers, klanten, én klanten van klanten.

Meer te weten komen over bedrijfsgroei?

Lees ons e-book en ontdek hoe je een toekomstbestendige marketing en sales organisatie kunt opbouwen. In dit e-book geven we je een exclusief voorproefje van onze unieke aanpak.  

Arrow

Aanpak

Om Facilicom Group als thought leader onder de aandacht te brengen bij de doelgroepen van de divisies, heeft Lead Today een aanpak gecreëerd rondom de kernbelofte van Facilicom Group: Happy people make happy people. Bij Facilicom zit het werken aan werkgeluk in hun DNA, maar dit stralen ze nog niet uit naar de buitenwereld. Dit gegeven heeft Lead Today gebruikt om het volgende doel op te stellen: thought leader, oftewel autoriteit, op het gebied van werkgeluk worden. Hiervoor is een thought leadership strategie ontwikkeld en geïmplementeerd, is de marketingafdeling onder handen genomen om structuur aan te brengen en is Lead Today aan de slag gegaan met het meetbaar maken van de (online) marketingprestaties van Facilicom Group om een data-gedreven marketingaanpak te kunnen realiseren.

 

Resultaat

Ondanks het feit dat er geen KPI's zijn die thought leadership 100% inzichtelijk maken, hebben we de volgende resultaten op een rijtje gezet die een indicatie geven van de verhoogde thought leadership:

  • 119% meer paginabezoeken aan Facilicom.nl op het gebied van werkgeluk.
  • Verhoogde betrokkenheid onder kennisbankbezoekers. Zij blijven 55% langer op een pagina en bekijken gemiddeld 2 keer zoveel pagina's per sessie.
  • Verhoogde positie in de zoekresultaten van zoekmachines voor zoektermen met betrekking tot werkgeluk. 

  • Datagedreven marketingstrategie gerealiseerd.

     

Laat je gegevens achter en we sturen je de volledige case toe!

Voornaam *
Achternaam *
E-mailadres *
Bedrijfsnaam *
Telefoonnummer *

Wil jij net als Facilicom Group verder groeien?

Via het formulier kun je de complete case aanvragen en kom je meer te weten over onze aanpak voor Facilicom Group!