De ultieme social selling tool om je ideale prospects te bereiken via een account based marketing strategie. LinkedIn Sales Navigator helpt je namelijk bij het vinden van de juiste kopers en bedrijven, het begrijpen van wat ze zoeken en het biedt toegang tot essentiële verkoopfuncties. Dankzij deze tool kun je eenvoudig je doelgroep vinden, persoonlijke berichten sturen en waardevolle zakelijke relaties opbouwen. Zo kun je jouw account based marketing aanpak realiseren op het grootste zakelijke social media platform.
Voor B2B bedrijven met een duidelijke prospectlijst is LinkedIn Sales Navigator een fantastische salestool. Het stelt je in staat om bedrijven en hun beslissingsmakers gemakkelijk in kaart te brengen. Daarnaast kun je ook hun gemeenschappelijke connecties of interesses vinden én volgen wat hen allemaal bezighoudt. Het voelt misschien een beetje als stalken, maar is het niet! Dit stelt je in staat om persoonlijk contact te leggen, in plaats van een koude benadering te gebruiken. Mensen nemen namelijk sneller iets af van iemand die ze kennen of waar ze een persoonlijke relatie mee hebben. LinkedIn Sales Navigator vergroot dus je kansen op het binnenhalen van waardevolle leads.
Wat kan je met LinkedIn Sales Navigator?
LinkedIn Sales Navigator is een onmisbare tool voor iedere professional die serieus bezig is met leadgeneratie en klantbeheer. Het biedt je alle middelen die je nodig hebt om succesvol te zijn in de moderne, dynamische salesomgeving zoals:
Relevante accounts zoeken
Met LinkedIn Sales Navigator kun je gericht zoeken naar personen of bedrijven die jij wilt benaderen. Dankzij de uitgebreide netwerken van LinkedIn Sales Navigator heb je verbeterde zichtbaarheid en zoekmogelijkheden, waardoor je de juiste prospects kunt vinden en betere relaties kunt opbouwen. Denk aan het filteren op bedrijfsgrootte, opleiding, branche, ervaring, functie of locatie. Je kunt ook een koppeling maken met CRM-systemen zoals bijvoorbeeld Salesforce om data te importeren. De geavanceerde zoekfunctie ‘Lead Builder’ helpt je om kwalitatieve leads te vinden en op te slaan in een leadlijst. Op basis van je activiteiten en voorkeuren geeft LinkedIn je aanbevelingen, wat het zoekproces efficiënter maakt.
Inzicht in het gedrag van relevante accounts
Je kunt je opgeslagen leads en potentiële klanten in de gaten houden met realtime salesupdates. Volg hun gedrag, zoals posts, gedeelde content of baanwisselingen, en reageer hier direct op. Dit helpt je om een saleshaakje te vinden en je ideale prospect voor je te winnen. Je krijgt ook uitgebreide inzichten in wie je profiel heeft bezocht, tot 90 dagen terug.
Contact leggen via InMail
Wanneer je een interessante lead hebt gevonden, wil je hier contact mee leggen om te vertellen wat jij voor hem of haar kunt betekenen. Via de InMail functie van LinkedIn Sales Navigator stuur je tot 20 persoonlijke berichten zonder dat je hier een e-mailadres voor nodig hebt. Als je één van de uitgebreide LinkedIn Sales Navigator abonnementen aanschaft kun je tevens afbeeldingen of presentaties naar jouw leads sturen met Pointdrive.
Gebruik “Team Link” om te zien wie binnen jouw salesteam de beste connectie heeft met een lead. Door het netwerk van je collega’s te verbinden, heb je meer mogelijkheden en vermijd je een koude salesbenadering.
Wil je meer te weten komen? Wij helpen je graag met social selling. Lees meer hierover in onze blog ‘Van dummy naar pro: social selling met LinkedIn Sales Navigator’.
3011 AG Rotterdam
Coolsingel 104
"*" geeft vereiste velden aan