Lead Today

Google
Shopping

Jouw webshop in the picture

Google Shopping | Lead Today

Google shopping is hét platform om te gebruiken wanneer je online producten verkoopt. Met de juiste Google shopping campagnes zorg je er namelijk voor dat jouw producten direct zichtbaar worden zodra de doelgroep een relevante zoekopdracht intikt. Het grote voordeel? Je betaalt alleen als de doelgroep doorklikt naar je website of wanneer ze informatie over jouw winkelvoorraad bekijken.

 

Met Google Shopping zorg je ervoor dat de producten van jouw webshop direct in Google zichtbaar zijn. Je betaalt per klik op een advertentie. Deze kosten zijn afhankelijk van de hoeveelheid concurrentie op een product. Hoe meer bedrijven met hetzelfde product in Google willen adverteren, hoe hoger de kosten. Je kunt je shopping campagne slimmer maken door aanvullend gebruik te maken van intelligente marketingtechnieken, zoals Display advertising en Remarketing.

Even sparren?

Drink online een kopje koffie met onze specialisten.

Naam *
E-mailadres *
Bedrijfsnaam *
Telefoonnummer *
Ik ontvang graag de nieuwsbrief van LeadToday.
Ik ga akkoord met het privacybeleid.

Hoe werkt adverteren via Google Shopping?

Met Google Shopping zorg je ervoor dat de producten van jouw webshop direct in Google zichtbaar zijn. Je betaalt per klik op een advertentie. Deze kosten zijn afhankelijk van de hoeveelheid concurrentie op een product. De kosten per klik (cost per click) variëren afhankelijk van factoren zoals concurrentie en kwaliteitsscore. Hoe meer bedrijven met hetzelfde product in Google willen adverteren, hoe hoger de kosten.

Je kunt je shopping campagne slimmer maken door aanvullend gebruik te maken van intelligente marketingtechnieken, zoals Display advertising en Remarketing. Daarnaast kun je je shopping campagne slimmer maken door gebruik te maken van het display netwerk.

Deze partijen gingen je voor

Aan de slag met Google Shopping:

01
Strategie en budget bepalen

Strategie en budget bepalen

We selecteren met jou producten die interessant zijn voor Google Shopping. Het is belangrijk om bepaalde zoekwoorden te kiezen die relevant zijn voor je producten. Indien mogelijk maken we, op basis van historische data, een prognose. Als dit bepaald is, weet je direct welk resultaat je kunt verwachten.

02
Optimaliseren van jouw productfeed

Optimaliseren van jouw productfeed

We analyseren en optimaliseren jouw productfeed. Het is belangrijk om aantrekkelijke afbeeldingen te gebruiken in je productfeed. We bekijken of alle belangrijke kenmerken (producttitel, beschrijving, prijs, voorraad etc) aanwezg zijn en we bedenkenantrekkelijke productomschrijvingen voor jouw producten!

03
Inrichten Google Shopping campagnes

Inrichten Google Shopping campagnes

Op basis van de geoptimaliseerde productfeed uit het Google Merchant Center richten we de shopping campagnes in Google Ads in. Het volgen van best practices is essentieel voor het succes van je campagnes. Nu is de campagne klaar voor livegang! De meeste adverteerders gebruiken Google Ads om hun advertentiebudget optimaal te besteden.

04
Meten en verbeteren

Meten en verbeteren

Jouw dedicated shopping specialist houdt de campagne nauwlettend in de gaten. Maandelijks analyseren we de feedkwaliteit, optimaliseren we de campagne(s) en delen we onze inzichten en learnings met je. Je blijft op de hoogte van alle resultaten en doorgevoerde optimalisaties door middel van onze op maat gemaakte structurele rapportages.

De voordelen van Google Shopping 

 

  • Jouw producten krijgen meer zichtbaarheid. De Google Shopping resultaten staan namelijk boven de “gewone” zoekresultaten. Google adverteren helpt om je producten meer zichtbaarheid te geven.
  • Geef je producten naast meer organische vindbaarheid een échte boost! Handig voor producten waar de concurrentie moordend is. Uit ervaring blijkt namelijk dat het conversiepercentage bij een campagne met Google Shopping een stuk hoger is dan in Google Search. Consumenten zoeken gericht en kunnen direct prijzen vergelijken in Google Shopping. Ze klikken dus met de intentie om te kopen. 

  • Retarget gemakkelijk gemakkelijk mensen met producten die ze eerder hebben bekeken in jouw webshop. Zo blijf je onder de aandacht bij potentiële klanten.

Team Lead Today.jpg

Wil jij jouw online
omzet
een boost geven?

 

Wij staan klaar om de juiste kansen te herkennen en deze aan te grijpen om jouw producten beter 'in the picture' te zetten. Waar wacht je nog op?

Neem contact op