Klaar om te groeien? Doe de test!

Met behulp van deze business to business (B2B) groeitest krijg je direct inzicht in de groeipotentie van jouw organisatie én ontvang je nuttige tips om waar nodig te optimaliseren. Het is belangrijk dat jouw producten of diensten die je aanbiedt, goed worden begrepen door jouw doelgroep. Zo krijg je grip op bedrijfsgroei!

Is jouw organisatie klaar voor versnelde bedrijfsgroei en potentiële klanten?

Veel organisaties willen wel groeien, maar zijn zich niet bewust van de onbenutte groeikansen op het gebied van marketing en sales. Dit is juist waar veel terrein gewonnen kan worden als het gaat om bedrijfsgroei, vooral wanneer een onderneming producten of diensten direct aan andere bedrijven levert. Door marketing en sales optimaal te laten (samen)werken en andere bedrijven te informeren over jouw aanbod, ontstaat een geoliede leadgeneratiemachine en ligt de weg naar bedrijfsgroei wijd open. 

De samenwerking tussen marketing en sales is hierbij essentieel voor succes. In B2B-besluitvormingsprocessen zijn vaak verschillende afdelingen betrokken, zoals inkoop, techniek en financiën. Door de juiste diensten aan te bieden en marketing en sales te optimaliseren, kun je jouw bedrijf laten groeien. Gerichte marketingstrategieën helpen om de focus te behouden en om ervoor te zorgen dat alle neuzen in dezelfde richting staan. 
Een sterke merkidentiteit helpt je namelijk om op te vallen tussen concurrenten en je merk te positioneren in de markt. 

De test is ontwikkeld voor B2B organisaties met +30FTE en een ambitie om te groeien! Alle vragen zijn gebaseerd op ons Lead Today Groeimodel, waarin de volgende 6 pijlers naar voren komen:

  • Strategie: Op basis van inzicht in de markt is een realistische strategie voor marketing en sales geformuleerd.
  • Synergy: Marketing en sales jagen dezelfde doelen na en gaan regelmatig met elkaar in overleg.
  • Excellence: Er wordt gebruik gemaakt van de juiste kanalen, waarop een passende, uniforme boodschap wordt gecommuniceerd. 
  • Technologie: Marketing- en salestechnologie, als CRM en marketing automation, werken optimaal samen en zijn succesvol geïmplementeerd.
  • Processen: Er gaan geen leads verloren in het proces en je weet precies hoeveel leads er nodig zijn om één nieuwe klant te realiseren.
  • Inzicht: Data wordt verzameld en regelmatig geanalyseerd, zodat de strategie voortdurend bijgestuurd kan worden. 

Even sparren?

Drink online een kopje koffie met onze specialisten.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.