Account Based Marketing (ABM) is een marketingstrategie waarbij je jouw ideale prospect gericht en persoonlijk benadert. Account based marketing speelt een cruciale rol door zich te richten op specifieke accounts en hun behoeften.
Account based marketing (ABM) is een strategie voor leadgeneratie waarbij je eerst een breed scala aan organisaties identificeert en vervolgens focust op veelbelovende leads en besluitvormers binnen deze organisaties. Het doel van ABM is om gerichte marketingcampagnes te ontwikkelen die inspelen op de specifieke behoeften van deze geselecteerde accounts waarbij elk account als een individuele markt wordt behandeld.
Om campagnes te ontwikkelen die inspelen op deze specifieke klantbehoeften, maak je gebruik van de verzamelde data maar kun je ook werken met AI. ABM zorgt ervoor dat de marketinginspanningen effectiever en relevanter zijn, wat leidt tot betere resultaten en een hogere betrokkenheid van de klant.
Eigenlijk optimaliseer je dus de customer journey door hem zo goed mogelijk af te stemmen op de geselecteerde prospect. Deze optimalisatie verhoogt de klanttevredenheid en Customer Lifetime Value (CLV).
Account based marketing voorbeelden
Een ABM aanpak kan je op veel verschillende manieren uitvoeren, zoals:
Een goede en laagdrempelige ABM tactiek om zelf mee aan de slag te gaan, is social selling. Hiermee bereik je jouw prospects via social media. LinkedIn Sales Navigator is hier dé tool voor: je kan hier makkelijk prospects mee uitzoeken, monitoren en benaderen.
Account based marketing is één van de marketingstrategieën die wij gebruiken bij onze leadgeneratieplannen. Meer weten over wat wij aanbieden? Neem dan een kijkje op onze leadgeneratie aanbodpagina.
3011 AG Rotterdam
Coolsingel 104
"*" geeft vereiste velden aan